søndag 18. mars 2018

Livet trenger ingen liste ...

Jeg er listeekspert. Selverklært.
Opp gjennom livet har jeg brukt store deler av regnskogen. Jeg har laget lister for hva jeg skal gjøre i dag og i år. Lister for hvordan jeg skal bli tynn, bli sprek, bli rik. Lister over bekymringer, og over de få tingene som har vært verdt mine bekymringer.

Åpenbart er jeg ingen listeekspert, jeg er hverken sprek, tynn eller rik. Og åpner du skapene mine er det ikke tellekanter som treffer deg men det siste jeg bokstavelig talt  stappet inn.

Årene med lister har gått, og det som har formet meg er ikke listene men livet. Livet har gitt meg bøttevis av klemmer, et par klor og noen litt kraftigere ørefiker. Og sist men ikke minst, har årene formet den siste listen jeg tenker å lage:
*Lev!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar