mandag 21. mars 2011

Med blank side og tastaturet til

starter jeg altså denne bloggen ...
Nå er det vel ganske sjelden i mitt liv jeg har noe viktig å melde,
kanskje enda sjeldnere er det jeg skriker høyest om interessant for noen som helst.

Denne siden vil som tittelen vitner om garantert være fri for fancy interiør bilder, vi bor i verdens kosligste hus, på verdens fineste tomt, i verdens flotteste by, men våre arvemøbler, brune gulvbelegg og trehvite vegger egner seg nok bedre i beskrivende innlegg enn i endeløse "sehvajegharkjøptoghvorryddigvihardet" innlegg.

Ikke minst fordi at om man ser bort fra de før nevnte ute-av-stil gjenstandene, så finnes vi ikke ryddige, hverken jeg eller ungene. Rent offisielt, til mennesker som ikke kjenner meg særlig godt, så skylder jeg selvsagt på ungene! Men om sannheten skal komme for en dag så er jo hverken klesvasken, som bokstavelig talt snart flyter over hele 2 etasje, eller gulvvasken noe man kan legge over på to 5 åringer og en 2 åring. Jeg prøver altså, i lange perioder så prøver jeg til og med hardt, men før eller senere skjærer det seg og vi står der -nok en gang- dynget ned i rot!

Vi er heller ikke spesielt idyliske, selv om vi er verdens fineste mamma (objektivt sett), og verdens tre fineste jenter. Vi er, og da mener jeg som i alle fire,  høylytte, uvørne og altfor fulle av meninger. Vi skriker, i perioder føles det i grunn som om minst en av oss skriker hele tiden. Og når denne "minst en" skriker så ser det ut til å ha en underlig smitteeffekt, og plutselig står vi der å skriker hele gjengen. Og vi vimser; vi vimser, somler og snubler rundt i unyttige gjøremål, helt til vi har så dårlig tid at vi fremstår som enda mer kaotiske enn vi er.

Dessuten er vi flinke, nei vi er kjempeflinke til å si unnskyld. Det er sånn man lærer seg å bli kjempeflink på, når man har brukt timesvis på å skrike, og ikke får sove på grunn av mageklumpen. Da sier vi unnskyld, klemmer hverandre mange ganger, sier mange pene ting til hverandre, før mor går på kjøkkenet og lager unnskyldmatboksen sin, igjen. En matboks full av god mat, passe sunn mat, og unnskyldningene som i dag består av snacksnudler og pannekake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar